Rozhovory
O2 Žije Příběhy

Děkujeme všem kolegům z O2, kteří stráví sváteční chvíle v práci

Lucie Svobodová
aktualizováno 22. 12. 2023
Sdílet článek

Posíláte vánoční přání, pouštíte si vánoční koledy z mobilu, sledujete zpětně pohádky, které jste kvůli vánočnímu shonu nestihli, nebo nakupujete online vánoční poukazy jako dárky na poslední chvíli? Tohle všechno může být součástí vašich Vánoc i díky zaměstnancům O2, kteří tráví sváteční chvíle v práci a starají se o to, aby správně fungovala naše síť.

Vánoce a příchod nového roku tráví v práci desítky zaměstnanců O2. Dohlíží na správný chod sítě O2, řeší požadavky lidí volajících na zákaznickou linku, chrání zákazníky před hackerskými útoky, přenáší a komentují sportovní utkání nebo zajišťují televizní a rozhlasové přenosy z vánočních mší. 

„Sváteční směny plánujeme většinou na základě dobrovolnosti – snažíme se dodržet, aby kolegové s dětmi měli na Vánoce volno. Většinou jim pak nevadí mít směnu na Silvestra a Nový rok, který zase nechtějí trávit v práci nejmladší kolegové,“ popisuje HR ředitel O2 Pavel Milec.

Zákaznická centra a značkové prodejny

Stejně jako v průběhu celého roku jsou během svátků na příjmu konzultanti na zákaznických centrech v Ostravě a v Ústí nad Labem. S obsluhou zákazníků pomáhají také kolegové ze značkových prodejen napříč celou republikou.  

„Ještě během vánočního dopoledne se na nás obrací zákazníci se standardními požadavky, po obědě začnou linky postupně utichat. O Štědrém večeru nám volá naprosté minimum lidí a tomu přizpůsobujeme počty operátorů na linkách a otevírací dobu,“ říká Jindřich Šedivý. 

„Doba, kdy lidé volali třeba kvůli nastavení nových mobilů, které našli pod stromečkem, už pominula, protože přechod mezi chytrými telefony bývá poměrně intuitivní,“ vysvětluje Pavel Rovenský. 

Nepřetržitě funguje také linka technické podpory, na které pomáháme například s blokováním ztracených telefonů nebo řešíme poruchy. „S přítelkyní Vánoce oslavíme o Štědrém dnu, ona má pak směny v nemocnici, takže mi nevadí, že první i druhý svátek budu trávit v práci, naopak uvítám příplatek. Pracovně budu svátky trávit už poněkolikáté. Provoz během těchto dnů bývá srovnatelný s víkendy, ale protože jsme na směně jen dva, tak bývá práce o něco víc,“ popisuje Michal Lukášek.

Požadavky zákazníků řešíme nejen po telefonu, ale třeba také na internetu. „Sociální sítě nikdy nespí, proto i přes sváteční dny zůstáváme pro naše zákazníky online. Na Štědrý den máme směny upravené tak, abychom si všichni mohli užít kouzlo štědrovečerní večeře,“ popisuje Renča Drastichová a dodává: „Dotazů většinou bývá méně a je milé, že většina lidí, co se na nás obrátí, nám popřeje hezké svátky. Po Štědrém dnu pak sdílíme se zákazníky jejich radost z dárků, které jim někdy pomáháme na dálku nastavovat.“

Některé typy požadavků dokáže vyřešit také naše virtuální asistentka Eva. Ta ve svém virtuálním světě neřeší balení dárků ani smažení kapra, takže je k zastižení nonstop.

Vanoce zakaznicke centrum O2

Dohledové centrum

Nepřetržitou kontrolu nad službami v mobilní i pevné síti včetně tísňových linek zajišťují kolegové z dohledového centra. „Nejdůležitější je, že během svátků neděláme žádné úpravy v síti, abychom minimalizovali jakékoli riziko. Věc, kterou neovlivníme, je třeba dopad počasí,“ říká Pavel Duchoň a dodává: „Už neplatí, že Štědrý den je v naší síti nejvytíženějším dnem v roce – tak to bylo v dobách, kdy si lidé posílali přání SMSkami. Nyní komunikují hlavně na různých messengerech. Tyto zprávy tvoří v celkovém objemu přenesených dat v naší síti minimum. Pořád ale pozorujeme špičky volání o Štědrém večeru a o silvestrovské půlnoci.“

 „V O2 pracuju 23 let a o Štědrém dnu budu v práci už poněkolikáté. Rodině to nevadí, mám denní směnu, takže Vánoce stihneme oslavit večer po mém návratu domů,“ popsal Pavel Zvoníček.

Přenosy z vánočních mší

Kolegové z O2 zajišťují pravidelně také televizní a rozhlasové přenosy ze sportovních, kulturních, společenských nebo politických akcí. Nebude tomu jinak ani během svátků, kdy budeme mít na starost například rozhlasové vysílání z bohoslužeb pro Český rozhlas. „Z kostelů budeme prostřednictvím audiolinek zajišťovat přenos do budovy na Vinohradské, odkud se bude vysílat do celé republiky. Pomůžeme tak zprostředkovat vánoční mše i těm lidem, kteří se nedostanou do kostela,“ popisuje Jan Krameš.  

O2 Sec a bezpečnost

Nepřetržitý provoz dodržují také kolegové z centra bezpečnosti, kteří pomáhají chránit služby našich zákazníků. „Detekujeme různé druhy útoků a spouštíme ochranné procesy. První reakce musí vždy proběhnout do 15 minut od prvního upozornění, a to i během svátků – hackeři totiž nikdy nespí,“ vysvětluje Denis Šabacký.  

V pohotovosti nejsou jen zaměstnanci, kteří se starají o technologie našich zákazníků, ale také ti z oddělení SOC, fraudu a speciálních služeb: „Jsme kdykoli připraveni poskytnout policii i ostatním složkám integrovaného záchranného systému potřebnou součinnost. Naši specialisté musí v situacích ohrožení reagovat rychle ve dne, v noci, o víkendu i o svátcích. Každá minuta hraje roli,“ popisuje Martin Popek.

Sportovní přenosy 

Během svátků nepřijdou zkrátka ani sportovní fanoušci. Kolegové ze studia O2 TV Sport budou nadále odbavovat kontinuální program všech sportovních kanálů. Navíc společně s týmem z O2 TV Production zajistí výrobu a vysílání přímých přenosů ze zápasů hokejové Tipsport extraligy, které se budou hrát na Štěpána.

Najděte si pozici podle svých představ
a pojďte do toho s námi!

Lucie Svobodová | Specialista komunikace

„V našem oboru musí člověk doufat v to nejlepší a být připravený na to nejhorší.“