Rozhovory
O2 Žije Příběhy

Věrka Hnilicová: Co v jiných firmách trvalo dva měsíce, se v O2 často rozhodne ze dne na den

Lucie Svobodová
aktualizováno 05. 03. 2024
Sdílet článek

Věrka Hnilicová z týmu online marketingu se loni po roce vrátila z mateřské dovolené a nyní u nás v O2 pracuje na poloviční úvazek. Co ji k návratu po roce vedlo? Jak se jí daří skloubit mateřské a pracovní povinnosti a jaké podle ní má práce na zkrácený úvazek výhody i nevýhody?

Věrko, jak dlouho pracuješ v O2?

Do O2 jsem nastoupila před čtyřmi roky jako specialista pro online marketing. Předtím jsem se věnovala nastavování online reklam ve vyhledávačích, kterému se v marketingu říká PPC. Člověk vytváří inzeráty, kliká klíčová slova. Po pěti letech už to bylo hodně monotónní. Chtěla jsem zkusit něco jiného.  

Začala jsem se poohlížet po volných pozicích, hlavně v bankovnictví a telekomunikacích, protože mě lákaly velké kampaně. S těmi jsem měla zkušenost od větších klientů, pro které jsem dřív pracovala sama na sebe. Nakonec jsem zareagovala na dva inzeráty. Od konkurence mi neodpověděli, z O2 se tehdy ozvala moje budoucí šéfová. Z pozice jsem byla nadšená, cítila jsem, že se mi otevírají dveře k nové příležitosti. Najednou jsem měla možnost dělat kampaně, ve kterých rozhoduju nejen o rozpočtu, ale i o tom, jak se budou dělat.

Jaké projekty pro tebe byly během čtyř let v O2 nejzajímavější?

Nastoupila jsem, když se spouštěly tarify s neomezenými daty. To byla velká kampaň jak pro naši firmu, protože jsme představovali úplně nový produkt, tak pro mě jako pro nováčka. Bylo to náročné, protože jsem nastoupila do rozjetého vlaku, musela jsem se přizpůsobit té svižnosti a tempu. Dalo mi to ale strašně moc zkušeností a připravilo mě to na další kampaně.  

Bavilo mě také spolupracovat na YOU tarifech pro mladé. Při této kampani jsme se mohli víc vydovádět – jak v textacích, tak ve vizuálech. Zajímavá byla navíc spolupráce s mladými umělci. 

Teď se věnuju hlavně kampaním pro předplacené služby, kam patří třeba i Datamanie nebo nabídka eSIM pro turisty.

Nedávno ses po roce na mateřské vrátila zpátky. Co tě k tomu kroku vedlo?

Na prvním místě jsou pro mě lidé. I během mateřské jsem pravidelně chodila navštěvovat kolegy, nechtěla jsem s nimi ztratit kontakt. Už mi chyběli. Nejen ti v našem týmu, ale i ti, se kterýma spolupracuju napříč celou firmou. To pro mě byl hlavní důvod se vrátit. 

Další motivací pro mě byl příspěvek až 6000 Kč měsíčně, který O2 dává, pokud se zaměstnanec z mateřské vrátí do roka. Dcera chodí do soukromých jeslí, takže se takový příspěvek určitě hodí. Proto mi návrat po roce dával největší smysl. Důležité je, že to neberu tak, že dceru odkládám, abych mohla jít do práce. Je od miminka společenská. Takže ona se jde bavit mezi ostatní děti a já ten čas věnuju tomu, že jdu pracovat.


Jak to zvládáš skloubit? Zvolila jsi návrat na zkrácený úvazek?

Pracuju na poloviční úvazek. Snažím se chodit do práce pravidelně v úterý, kdy máme týmové porady, zbylé dny řeším podle toho, jak se domluvíme s manželem na vyzvedávání dcery. Většinou pracuju dopoledne, ale pokud je s tím časem potřeba pohnout třeba proto, že je důležitá schůzka odpoledne, tak si podle toho posunu pracovní dobu. Mám možnost si to přizpůsobit – ať už podle plánovaných schůzek, nebo naopak podle osobních potřeb.

Jako výhodu zkráceného úvazku zmiňuješ flexibilitu. Vnímáš i nějaké nevýhody?

Někdy je víc práce nebo schůzek, než vychází na poloviční úvazek. Nemám ale problém obětovat hodinu svého času navíc. Člověk maličko musí počítat s tím, že když má zkrácený úvazek, tak přijde období, kdy se musí přizpůsobit těm ostatním. Na druhou stranu, když odpracuju víc hodin, vím, že si jindy můžu vzít náhradní volno.

Co tě na práci v O2 baví?

Práce nikdy není monotónní, každá kampaň je v něčem odlišná. Jsem zvyklá si chystat textace, e-mailing, scénáře pro web, automatické e-maily. Díky tomu, že si hodně věcí děláme interně, jsou u nás rychlé schvalovací a rozhodovací procesy, někdy i ze dne na den. To v jiných firmách trvalo třeba i dva měsíce. 

Největší plus pro mě je, že se segmentovým marketingem můžeme diskutovat o produktech a říct svůj názor. A pokud naše argumenty dávají smysl, můžeme tu nabídku i změnit. Nyní třeba chystám prezentaci k eSIM a sama si dělám analýzu cestovního ruchu, abych ukázala, jaké turisty můžeme oslovit. To můžu kombinovat s analýzou, jak využívají služby. Podle toho dám návrh, co změnit. Na našem názoru zkrátka záleží, a to jsem v jiné firmě nezažila.

Jaké výhody má podle tebe práce v O2?

Moje první pracovní zkušenost byla před více než deseti lety na jednom velkém úřadě, kde bylo opravdu toxické pracovní prostředí. Panovala tam nedůvěra, absolutní netolerance k chybám, měřili nám i čas strávený vařením kávy. O to víc si vážím přívětivé atmosféry v O2. Tady je nejdůležitější, aby člověk dobře odvedl svoji práci, za kterou dostane férovou odměnu a nemalé benefity. A když udělám něco nad rámec svojí práce, tak si toho někdo všimne a ocení to. Dobře tady funguje také zastupitelnost – vím, že se vždycky můžu obrátit na někoho z kolegů, kdo mi pomůže.

Najděte si pozici podle svých představ
a pojďte do toho s námi!

Lucie Svobodová | Specialista komunikace

„V našem oboru musí člověk doufat v to nejlepší a být připravený na to nejhorší.“